Добра запалителна свещ срещу лоша свещ – как да ги разпознаем ?

Новата запалителна свещ няма да има никакви утайки в тялото, електрода или изолатора. Въпреки това, ако сте използвали свещите известно време, ето как да разберете дали все още са в добро състояние. Добрата запалителна свещ трябва да има кафеникаво или светло отлагане от страната на електрода, т.е. края на запалването на свещта.

Понякога може също да забележите, че запалителните ви свещи са мокри. Свещите могат да се намокрят поради наводняване на двигателя. Въпреки че това не означава, че са лоши, използването му по този начин може да повлияе на работата на двигателя. Оставете ги да изсъхнат, преди да ги монтирате отново в противен случай ги почистете.

За хората, които искат да знаят как трябва да изглеждат лошите запалителни свещи? Ето.

Как изглежда лошата свещ?

Върхът на електрода или изолатора на лоша свещ ще изглежда изгорял, замърсен, износен, счупен или покрит с маслени отлагания. Това пречи на нормалната работа на двигателя. Така че, ако се чудите как да разберете дали запалителната свещ е лоша в снегорин , камион , кола , мотор или друго превозно средство, може да намерите това за полезно.

  • Свещи, замърсени с въглерод: Свещите, замърсени с въглерод, са свещи, чиито електроди и изолационни върхове са покрити със сухи или черни сажди. Запушалката може да се замърси поради замърсени въздушни филтри, използване на богато или бедно гориво, твърде дълъг празен ход или шофиране с относително ниска скорост. Някои симптоми на черни запалителни свещи може да включват по-висок разход на гориво и бавно ускорение, наред с други неща.Черните или замърсените с въглерод свещи не горят правилно горивото, което води до по-дълго ускоряване. Невъзможността за правилно изгаряне на гориво също води до недостатъчна мощност на двигателя. Двигателят обаче компенсира липсата на мощност, като вкарва повече гориво в горивната камера.
  • Замърсени с масло електроди: Замърсени с масло електроди или свещи, чиито електроди или върхове на изолатора са покрити с черни мазни отлагания. Това може да се случи поради изтичане на масло в цилиндрите и преминаване през повредени бутала или водачи на клапани.

    Замърсените свещи, които не успяват да запалят правилно горивото, често причиняват необичайни вибрации при стартиране на двигателя. Докато подмяната на запалителните свещи трябва да се справи със ситуацията, да открие източника на проблема и да се справи с него.
  • Замърсени с олово свещи: При замърсени с олово запалителни свещи носът на изолатора е покрит с жълти отлагания. Това също ще изисква подмяна.
  • Изгорели свещи: Изгорелите свещи са свещи със стопени електроди или мехури или бели отлагания по електродите поради работа при изключително висока температура. Запалителните свещи могат да се изгорят по няколко причини, включително неправилен топлинен диапазон, прегряване на двигателя и грешно време на запалване. Други включват бедно или богато гориво и разхлабени пробки.
  • Износени електроди: Ако горящият край на запалителните свещи изглежда износен, това е издайнически знак, че вашите свещи са издържали живота си и трябва да бъдат сменени. Старите запалителни свещи може да не са в състояние да осигурят достатъчно искра, необходима за стартиране на колата ви.
    Освен оглеждането, друг начин за идентифициране на стари или лоши свещи е да внимавате за шум. Как звучи лоша свещ? Лошата свещ създава пръскащ шум при стартиране на двигателя. Може също така да забележите, че двигателят ви отнема повече време, за да стартира.
  • Счупени електроди: Може да възникне счупване на електрода поради термично разширение или топлина, причинени от рязко охлаждане или нагряване. Свещи със счупени електроди също са индикация, че сте монтирали грешни свещи.Докато по-късите свещи причиняват лоша икономия на гориво и замърсяване на свещите, по-дългите могат да повредят двигателя. Отстранете и монтирайте правилната свещ за вашето конкретно превозно средство.
  • Грешна междина хлабина на запалителната свещ: Въпреки че това не е непременно класифицирано като лоша свещ, може да попречи на работата на вашия двигател. Хлабината на свещта е разстоянието между върха на свещта и централните електроди. Разстоянието между запалителните свещи в автомобилите обикновено е между 0,6-1,8 mm, в зависимост от вашия автомобил.Ако вашата свещ е твърде голяма или малка, ще има несъответствие в искрата, движеща се между земята и централния електрод. Това често води до ниска икономия на гориво и груба работа на празен ход и понякога причинява повреда на двигателя.За да получите най-добрата междина на запалителната свещ за вашето конкретно превозно средство, вижте ръководството на собственика. Въпреки че може да знаете как да проверите разстоянието на запалителната свещ, регулирането е друго нещо. Ако не знаете как да регулирате празнините на щепселите, свържете се с вашия механик.

Добра свещ срещу лоша - какви са разликите между тях?

Основните разлики между добрите и лошите свещи са техният външен вид и как работят.

Една добра и работеща свещ ще има само кафяви или светлосивкави отлагания върху електрода. Що се отнася до лоша свещ, тя има тенденция да има износване или тъмни отлагания върху електродите или изолаторите.

Все още се чудите как изглеждат лошите запалителни свещи? Издърпайте свещите, хванете ги с ръка и ги проверете. Ако електродите изглеждат счупени, скъсани или имат черни остатъци, тогава свещите са лоши. Вашият механик трябва да ви каже какво действие да предприемете — почистване или подмяна.


Производителност:
Добрата запалителна свещ осигурява добра стартова мощност и оптимална работа на двигателя. При лоша запалителна свещ ще изпитате намален пробег и прекъсвания на запалването на двигателя. Може също да забележите пръскащ или тракащ шум или спиране, когато запалителната свещ причини прекъсване на запалването на двигателя.

Неправилното запалване на двигателя също може да бъде резултат от лоши кислородни сензори или запушен горивен филтър. Със сигурност прекъсванията на запалването произтичат от лош щепсел. Така че, направете заземен или мултиметър тест, за да видите дали двигателят работи добре. Ако не знаете как да проверите дали запалителните свещи работят правилно, свържете се с вашия механик.


Нова запалителна свещ срещу стара запалителна свещ: 

Механична дискусия.
Разбирам необходимостта от дискусия с различни механици и собственици на автомобили, където всеки споделя своите идеи и изпитания по конкретна тема. Може да не покривам всичко, което трябва да знаете. Но повярвайте ми, тази статия е достатъчно изчерпателна, за да ви покаже разликите между добрите и лошите запалителни свещи.

Заключителни думи:
Досега трябва да можете да правите разлика между добрата свещ и лошата. Обяснихме ви как трябва да изглежда една добра запалителна свещ - включително как да разберете дали свещите са лоши, като ги погледнете. Можете лесно да определите състоянието на свещите си, като извадите и прегледате всяка свещ.

Освен проверката, внимавайте за симптоми на лоши свещи, като прекъсване на запалването на двигателя, забавено ускорение, ниска икономия на гориво и т.н. Ако забележите някой от тези признаци, смяната на лоши свещи трябва да накара двигателя ви да работи отново добре. Ако не сте сигурни какви запалителни свещи са подходящи за вашия двигател, свържете се с вашия механик или проверете ръководството на собственика или поръчайте като изберете вашият автомобил във нашият каталог на секция запалителни свещи.

CarSector.BG доставя масла , авточасти , автоаксесоари и инструметни с превъзходно качество също така е единствен вносител на маслата от гамата на Millers Oils за България.

 

Ние предлагаме превъзходно обслужване, любезен персонал и доставка във вашия квартал.


Това е CarSector.BG!